تجربیات ارزشمند پاول دورف از راه‌اندازی تلگرام

تجربیات ارزشمند پاول دورف از راه‌اندازی تلگرام

 

زندگی دورف و موفقیت او

5 درس بزرگ به کارآفرینان می دهد

 

همیشه به نیاز مردم واقف باشید

دورف بعد از کسب تجربیات فراوان به این مسئله پی برد کاربران از ویژگی پیام رسان فیس بوک بیشتر از صفحه‌ی اصلی‌شان استفاده می کنند. به همین خاطر برنامه‌ی کاربردی منحصر به فردی ایجاد کرد؛ اما چرا منحصر به فرد؟ زیرا دورف به این باور رسیده بود کاربران از این که حریم خصوصی‌شان در پیام رسان‌ها نادیده گرفته می شود، ناراحت هستند. به همین خاطر تصمیم گرفت فضای امن‌تری برای کاربران به وجود آورد و این یک ویژگی منحصر به فرد تلگرام بود.

     . ایده، محصولتان را به وجود می‌آورد

اگر دورف و تیمش برای امنیت حریم خصوصی کاربران تلاش نمی کردند و این موضوع اعتقاد قلبی‌شان نبود، تلگرام این‌قدر محبوب نمی شد. کاربران به تلگرام اطمینان دارند، چرا که می دانند محرمانه بودن اطلاعات شخصی آن‌ها هدف اصلی دورف و همکارانش بوده است.

امروزه کسب و کارهای زیادی از کانال و ربات‌های تلگرام برای بازاریابی استفاده می کنند. این ابزارها می توانند به جایگزین مناسبی برای گروه‌ها و اپلیکیشن های دیگر در رسانه‌های اجتماعی تبدیل شوند. پس کاربر لیستی از کانال‌ها و ربات‌های موردعلاقه خود را دارد که سبب وفاداری آن‌ها به پیام رسان پاول دورف شده است.

  • کار با تلگرام بسیار آسان است

پاول دورف ترجیح داده در اپلیکیشن تلگرام از فرآیند منطقی برای حل مسائل، تعمیر و نگهداری آن بهره ببرد. شرکت دورف برای بازاریابی هیچ هزینه‌ای نمی کند. در حال حاضر، تلگرام صدها میلیون کاربر به خاطر امنیت، راحتی استفاده و اعتبارش دارد. وقتی کاربران به سمت تلگرام روی آوردند، متوجه شدند بسیار ساده، کاربردی و سریع است؛ این همان چیزی است که باعث موفقیت این اپلیکیشن شد.

  • با مردم سر و کار دارد

اگر می‌خواهید محصول قابل اعتمادی ارائه دهید، باید افراد قابل اعتمادی هم اطراف خود داشته باشید. پاول دورف تنها 15 طراح و توسعه دهنده (دولوپر) در تیم خود دارد. این افراد تمام کارهای تلگرام را طراحی، توسعه و مدیریت می کنند. البته تعداد محدودی کارمند نیز برای انجام کارهای نظارتی در شرکت فعالیت دارند. وقتی در کارمندان اعتماد به وجود آورید، آن‌ها پاسخ اعتمادتان را می دهند و محصولی ارائه خواهید داد که اعتبار بیشتری در بین رقبا دارد.

  • از رقابت در بازار واهمه‌ای ندارد

وقتی سر و کله‌ی تلگرام پیدا شد که واتس اپ در بین مردم دنیا محبوبیت زیادی داشت. رقیب دیگر، وایبر بود که ده ها میلیون کاربر در کشورهای مختلف چون ایران و روسیه داشت. علاوه بر آن، چند پیام رسان محلی مانند هایک هند، وی چت چین و لاین ژاپن هم در حال فعالیت بودند؛ اما تلگرام با سرعت بی‌نظیری در بین کاربران سراسر دنیا به محبوبیت رسید. وقتی موفقیتتان را باور نداشته باشید و ندانید رقبایتان چه چیزی دارند، هرگز به موفقیت نخواهید رسید. پس باید محصول و رقیبانتان را خوب بشناسید و به نیاز کاربران پاسخ دهید.

     .  پاول دورف با هیچ کسی مقایسه نمی‌شود

بدون شک پاول دورف کارآفرینی بزرگ در حوزه‌ی فناوری است و می خواهد دنیا را متحول کند. اگر بخواهیم او را با زاکربرگ مقایسه کنیم، لقب “زاکربرگِ روسیه” چندان درست نیست. قطعاً این عنوان نمی تواند واقعیت دستاوردهای شخصی پاول دورف را نشان دهد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *